טוען את המידע
+ פרסום מודעה

מדוע כדאי להשתמש בסוללת ליתיום לקטנוע

בכל מה שקשור לסוללות ליתיום אנחנו עדים לשינוי מהותי שהתרחש בשנים האחרונות. רבים מעדיפים דווקא את הסוללות מהסוג הזה ומעדיפים לעשות בו שימוש במקום כל סוג אחר של סוללה. הדבר בולט מאוד בעיקר בכלי רכב חשמליים כמו אופניים חשמליים, קורקינטים, טרקטורונים וגם קטנועים.

מה יש בסוללות הליתיום שעשו אותם למועדפים עבור רבים?

סוללות ליתיום יון – למה הם טובים?

סוללת הליתיום יון היא סוללה טענת. הסוללה הזו מבוססת על יציאה של יוני ליתיום אשר אלו יוצאים מהאלקטרודה השלילית.

האנודה של סוללה זו עשויה מחומר המכיל יוני ליתיום וזה בעצם ההסבר לשם של הסוללה -  ליתיום יון. כך למעשה מתאפשר המעבר של הליתיום מהסוללה ואל הסוללה בזמנים של פריקה או של טעינה של הסוללה. הדבר שונה מסוללות הליתיום הרגילות אשר בהם האודה יכולה להיות עשויה ליתיום מתכתי.

היתרונות של סוללות הליתיום יון על פני הסוללות מהסוגים האחרים הן –

  • איכות – סוללות הליתיום יון הן יותר טובות ויותר איכויות מהסוללות האחרות והן נותנות מענה טוב יותר מבחינת האנרגיה המתקבלת מהן.
  • אורך חיים – סוללות הליתיום יון הן סוללות שמאריכות ימים והן מחזיקות מעמד הרבה יותר זמן.
  • שמירה על איכות הסביבה – סוללות הליתיום יון הן סוללות ידידותיות לסביבה ועל כן הן מומלצות הרבה יותר מכל סוללה אחרת המזיקה לסביבה.

הסוללות של הדור הבא

השימוש בסוללות אלו נעשה נפוץ מאוד בשנים האחרונות. בכל העולם אנחנו עדים לשימוש בסוללות הליתיום יון כאשר גם בכלי רכב חשמליים נעשה שימוש דווקא בהם. ביישומים צבאיים אנחנו גם מוצאים את השימוש בסוללות אלו וכך גם בעולם התעופה.

בגדול, את סוללות הליתיום אנחנו מכירים בעיקר מהמכשירים האלקטרוניים השונים כמו המחשבים הניידים, מכשירי הטלפון הניידים וכן הלאה.

בסוללות הללו ישנו היתרון המהותי של צפיפות אנרגיה גבוהה יחסית לסוללות אחרות כמו גם מספר גבוה של מחזורי פריקה וטעינה של הסוללה. מעבר לכך, במהלך השימוש עם הסוללה רמת האיבוד של הקיבולת הוא נמוך יחסית.

כללי בטיחות בטעינת סוללות ליתיום

בשנים האחרונות שמענו על כמה וכמה מקרים של סוללות לקטנועים שהתפוצצו. הפיצוצים הללו גרמו לנזקים ברכוש ולעיתים אף פגעו בנפש.

על כן, חשוב לשים לב לכללי הבטיחות בעת הטעינה של סוללות הליתיום.

מעבר לכך חשוב לדעת שסוללות אלו חשופות להתלקחויות בעקבות חבלות או נזקים פיזיים אחרים של הסוללה. אם מדובר בסוללה מאיכות ירודה, הרי שהיא תהיה חשופה להתלקחויות בעת הטעינה.

מסיבה זו אנחנו ממליצים תמיד להטעין את הסוללה בשטח שאינו צפוף, במקום מאוורר, בלי שיהיו חומרים דליקים באזור.

בכל מקרה תמיד מומלץ להצטייד בגלאי עשן על כל צרה שלא תבוא.

סוללות ליתיום לקטנועים. זוהי ההמלצה החמה שלנו !