טוען את המידע
+ פרסום מודעה

מהו האדוונצ'ר המתאים לכם?

אופנועי אדוונצ'ר כבשו את העולם ולא בכדי. הם מהירים, פועלים על מערכת מתלים ארוכה שמעניקה להם יכולות שטח מצוינות והם מסוגלים לנסוע גם על הכביש המהיר. כיום, כשכמעט כל רוכב חשוב לו רכיבה על הכביש וגם בשטח, אפשר להתאים את האדוונצ'ר לכל רוכב. במאמר זה תוכלו לגלות מהו הכלי המתאים ביותר עבורכם.

זה הקטן גדול יהיה – האדוונצ'ר 390

מי שמחפש הרפתקאות שטח אך לא מוכן לוותר על נסיעות כביש מהירות, ירצה להתקדם ל-Adventure 390 המותאם לדרגת רישיון 1A, שמאפשר לרכוב על כל אופנוע עם הספק מקסימלי של 47.46 כוחות סוס. ה-390 מעוצב ממש כמו האחים הגדולים שלו, וזו דרך נפלאה לגנוב מבטים כאשר מחנים אותו בעיר או בשטח.

מבחינת החלקים הפנימיים האדוונצ'ר 390 כולל בולמים ארוכים WP Apex בעלי טכנולוגיה מתקדמת שניתן לכוון אותם באופן מלא. בסיס הגלגלים 1.43 מטרים עם מרווח גחון של 200 מ"מ. כל אלה נותנים לו יכולות נפלאות גם בשטח אם עולים על כבישי עפר. הגלגל הקדמי הוא 19 אינץ' והשילוב עם הבלמים מעניק לו את היכולת לרכוב מעל אבנים וסלעים קטנים. מנוע עם בוכנת סינגל בקוטר 89 מ"מ, 38.3 כ"ס ב-8,700 סל"ד ו3.3 קג"מ ב-6,800 סל"ד נגלה שזהו כלי קל, מהיר ומדויק שמתאים לכל רוכב

לאדוונצ'ר נוספו מערכות טכנולוגיות מרהיבות, ההופכות את חויית הרכיבה ללא פחות ממושלמת. ה-ABS של בוש הוא מסוג 9.1M ומאפשר ניתוק של הגלגל האחורי, ובקרת אחיזה הניתנת לניתוק. שני יתרונות משמעותיים לרוכבי שטח. בנוסף, התצוגה היא על גבי מסך TFT מתקדם המסוגל להתממשק לסמארטפון. לסיכום, כלי טכנולוגי מופלא.

 

האדוונצ'ר R 790

נעבור לכלי הבא - האדוונצ'ר R 790 של KTM, המתאים למי שרוצה יכולות שטח מוגברות עם עוצמה גבוהה. האופנוע מתאים לסופשבוע של חציית מדבריות, ולמי שאוהב את האווירה והאדרנלין שנלווים לנסיעת שטח מאתגרת. כמו כן, מבנהו מאפשר המשך ישיר של גוף הרוכב.

ה-R בסוף שם המודל מציין את ההתאמה המושלמת לשטח, בניגוד ל-KTM 790 הכלי הזה הוא מכונת שטח משוכללת ומטורפת, שיכולה ללוות אתכם לרכיבה מסולעת בסוף השבוע.

המפרט הטכני של Adventure R 790 מיועד כולו לנסיעות מאתגרות בתוואי הכולל חולות או סלעים. הכלי כולל מתלים המתאימים גם לאנדורו, מרווח גחון שמתאים למעבר מעל סלע רחב ידיים, ומערכות אלקטרוניות שמעניקות לו יציבות מופלאה בכל סיבוב בשטח.

המתלה הקדמי הוא מזלג WP, קוטר של 48 מ"מ עם מהלך של 240 מ"מ, והאחורי כולל בולם מתוצרת WP, העובד על טכנולוגית PDS ואף הוא כולל מהלך של 240 מ"מ. הסוד האמיתי של הכלי הוא הבלמים. מקדימה שני דיסקים בקוטר 320 מ"מ, עם קליפרים ארבע בוכנות ומערכת קורנרינג ABS הכוללת גם מצב OffRoad שניתן לשנות וגם הבלם האחורי מאפשר שינוי למצב Offroad. כמו כן, לכלי מרווח גחון של 263 מ"מ והוא זכה לתואר אחד מהאופנועים המומלצים השנה באתר Motocycle.com.

האח הגדול – הסופר אדוונצ'ר 1290

רוכבים מנוסים שבוחרים אופנוע אדוונצ'ר המיועד למקצוענים בוחרים באח הגדול במשפחה - הסופר אדוונצ'ר 1290. מדובר על אופנוע נהדר שמותאם לכביש ולשטח. זהו אופנוע ספורט עם יכולות שטח מעולות, ונפח מנוע עצום 1,301 סמ"ק LCB וי טווין ב-75 מעלות, מקורר נוזל עם ארבעה שסתומים לצילינדר. המנוע מעניק הספק מטורף שמגיע ל-160 כ"ס ב-8,750 סל"ד, ומומנט מירבי של 14.27 קג"מ ב-6,750 סל"ד. כולל מערכת של 6 הילוכים, קלאץ' מחליף המופעל הידראולית והינע סופי שרשרת. מערכת המתלים שלו היא חשמלית, בעלת מזלג הפוך מקדימה בקוטר של 48 מ"מ ומאחור בולם WP בטכנולוגית PDS. מהלך שני המתלים הוא 200 מ"מ. בסיס הגלגלים הוא 1,560 מ"מ.

גם לכלי הזה מצב Offroad מקדימה ומאחור, המעניק את היכולת המצוינת בשטח, בלם עם זוג דיסקים קדמיים בקוטר 320 מ"מ, וקליפרים עם ארבע בוכנות ומערכת קורנינג ABS מקדימה ומאחור. הקליפר האחורי הוא בעל שתי בוכנות. מרווח הגחון של הכלי בין הגבוהים בקטגוריה עומד על 250 מ"מ. עם משקל של 215 ק"ג, הוא מסוגל לשמור על יציבות במהירות גבוהה ומעניק ביצועים מרשימים בכל תנוחת ישיבה.

הוורסטיליות של הכלי משמעותית במיוחד למי שרוצה לעבור במהירות בין תנאי שטח שונים בכמה פעולות פשוטות, ורוכב במהירות הבזק בין כבישי אספלט, כבישי עפר נוחים לצליחה ודרך מסולעת הדורשת את יכולות ספיגת הקרקע של המתלים המשופרים.

מעבר לכך ניתן לשנות את העוצמה של הכלי בהתאם למצב שבו בוחרים לנסוע, 160 כוחות הסוס של הכלי פועלים כולם במצב "רחוב", ומתאימים לנסיעה בטווח קל לצליחה ויבש. כאשר יורד גשם אפשר לעבור למצב "גשם" המוריד את ההספק של הכלי ל-100, מצב נסיעת שטח (האופרוד), מגביל את הספק הכלי למאה כוחות סוס אומנם, אך משחרר את בקרת המשיכה ומאפשר לנסוע בשטח במהירות מרבית. אם צריך, ניתן לנתק את מערכת בקרת המשיכה וה-ABS ולתת לרוכב לשלוט ברכיבה בעצמו ללא כל התערבות.

אז... איזה אדוונצ'ר מתאים לכם?

לאחר שסקרנו את כל המודלים, נותר לכם לבחור את המודל המתאים ביותר עבורכם. ה-390 מציע כלי הייטקי מרשים עם טכנולוגיה חדשנית שמתאימה לרוכבים רבים. מי שחי ונושם את השטח והכביש, ומוכן לחוויה האולטימטיבית מוזמן לחוות את ה-1290, שחורך את האספלט במהירות ומסוגל להתחרות באופנועי השטח בכבוד. כל אחד מהאופנועים הללו מוצע בגוונים האופייניים ל-KTM, וכולל עיצוב מרהיב שנשמר לאורך שנים. הכלים מגיעים עם אחריות לשנתיים, ומעניקים שקט נפשי לכל התקופה.