טוען את המידע
+ פרסום מודעה

האם אפשר לקנות רכב בלי שעברנו מבחן תאוריה?

רכישת רכב לא פעם מותנית בכך שלאדם המעוניין לרכוש את הרכב יש רישיון נהיגה. כלומר, אדם שלא עבר את מבחן התאוריה שהוא מבחן שאם לא עוברים בלתי אפשרי לקבל רישיון נהיגה ואם האדם עבר את התאוריה אך עדיין לא עבר את מבחן הנהיגה המעשי ועל כן עדיין אין לו רישיון הנהיגה, לא פעם לא יוכל לרכוש רכב. במאמר הבא תקבלו את כל המידע אודות מה קורה אם אתם רוצים לרכוש רכב לעצמכם או לאדם אחר גם אם עדיין לא עברתם תאוריה ובגין זאת בוודאי גם לא עברתם את מבחן הנהיגה המעשי ועל כן, אין לכם רישיון נהיגה בתוקף.

רכישת רכב ללא רישיון נהיגה- אפשרי?

על אף שבה נראה לכאורה לא הגיוני, הרי שישנן סיבות שונות לאנשים מסוימים לרכוש רכבים גם אם אין להם רישיון נהיגה וזאת בשל העובדה שלא עברו תיאוריה או מבחן מעשי בנהיגה. אנשים שיש להם אי יכולת לנהוג ויש להם נהג יכולים לרכוש רכב עבורו, לעיתים מדובר על רכב אספנות שאדם לא באמת מעוניין לנהוג בו. יחד עם זאת, לא פעם לא יהיה קל לאדם שלא עבר תאוריה ועל כן אין לו רישיון נהיגה לרכוש רכב.

אם אתה מעוניין לרכוש רכב ואין לך אישור נהיגה, תידרש לקבל מסמך סמכותי של תעודה זהה מספקת טרם אתה רוכש את הרכב. מלבד זאת, לא פעם יש צורך בנסיעת מבחן לרכב ובמקרה שאין רישיון נהיגה בלתי אפשרי לבדוק את הרכב באמת על ידי נסיעת ניסיון כך שגם אין אפשרות להבטיח כי הרכב שרוכשים הוא רכב איכותי. מעבר לכך יתכן שגם יהיו בעיות עם ביטוח על הרכב המדובר שכן, הביטוח צריך להיות על שמו של בעל הרכב ואם אין לבעל הרכב רישיון נהיגה, לרוב מדובר על מצב בעייתי.

אז מה עושים?

הדבר הטוב ביותר הוא כמובן לעשות מבחן תאוריה אם זה הדבר אשר מונע מכם לקבל את רישיון הנהיגה הנכסף. לא מעט אנשים דוחים את התאוריה על אף שהם כבר מתחילים בלימוד הנהיגה ולא מבינים כי אין להם שום אפשרות להתקדם בלימודי הנהיגה או לגשת למבחן מעשי שיעניק להם רישיון הם לא יעברו את מבחן התאוריה. אז מהו בעצם אותו מבחן תאוריה? מבחן תאוריה הוא מבחן עיוני אשר מורכב מ30 שאלות בסגנון של בחירה מרובה, כלומר: מבחן אמריקאי שבו מבין כל התשובות המוצעות יש רק תשובה אפשרית אחת. משך המבחן העיוני הוא 40 דקות והוא מבוצע על מחשב. השאלות נשלפות באופן אקראי מתוך מאגר שאלות אשר מונה כ1200 שאלות ונבחנים אשר השיבו בצורה נכונה על 26 שאלות מתוך 30 עוברים את המבחן בהצלחה. עם סיום המבחן הנבחן יקבל את התוצאות בכתב ושם יודגשו כל השאלות שטעה בהן והתשובה הנכונה על השאלות הללו, במידה ואכן טעה. את מבחן התאוריה ניתן לבצע במגוון מקומות ברחבי הארץ.

ישנם מקרים שבהם תהיה אפשרות לרכוש רכב גם בלי לעבור תאוריה כגון: אם מדובר על אדם נכה שאיננו יכול לנהוג וזקוק לרכב עבור הנהג שלו או אם מדובר על רכב שאדם מעוניין לרכוש לעובדים שלו. כך או כך, חשוב מאוד לברר מהם התנאים לרכישת רכב ללא תאוריה או מבחן מעשי שעברתם וכמובן, אם אין דבר שמונע מכם לעבור את התאוריה, פשוט ללמוד לקראתה בצורה הטובה ביותר, לגשת אליה ולעבור בהצלחה.