טוען את המידע
+ פרסום מודעה

מה התנאים לגריטת רכב וכיצד זה עובד

כיום יש אפשרויות ליסינג רבות בישראל ומעבר לכך, רכבי יד שניה מוצעים במחירים אטרקטיביים מאוד. הדבר גורם ללא מעט אנשים לשאוף להיפטר מכלי הרכב הישנים שברשותם לטובת רכבים חדשים יותר. המצב המדובר יוצר למעשה כמות גדולה של רכבים שיורדת מהכביש בשל העובדה שלא משתלם כבר לתקן אותם או להחזיר אותם לכביש וכך המכוניות הללו עומדות ללא שימוש. בכדי שהרכבים הללו לא יזהמו את הסביבה בכך שיעמדו ללא שימוש בחניה מחוץ לבית או בחניון כלשהו, כיום ניתן לשלוח את הרכבים הללו לגריטה. מעבר לכך, ישנם גם רכבים לאחר תאונת דרכים שמורדים מהכביש ואם הם לא נמצאים תקינים, גם אותם אפשר לשלוח לגריטה.

גריטת רכב- מה הקריטריונים לקבלת רכב?

משרד התחבורה הוציא הוראה כיום שרכב משנתון מסוים יוכל להישלח לגריטה ובעלי הרכב יוכלו לקבל תשלום סמלי בסך 3000 ₪ תמורת מסירתו לגריטה. יחד עם זאת, ישנן הגבלות שונות לתהליך שליחת הרכב לגריטה ורק מכוניות אשר עומדות בקריטריונים מסוימים יאושרו על ידי משרד התחבורה. הקריטריונים לקבלת אישור לגריטת רכב הם: אם מדובר על רכב פרטי שמופיע ברישיון שהוא מסוג M1, אם גיל הרכב הוא 20 שנה ומעלה, כלומר, שמועד הייצור שלו הוא משנת 1997 ומטה, אם רישיון הרכב תקף, אם שולמה עבור רישיון הרכב אגרת אישור וכן אם ביצע מבחן רישוי שנתי, אם מדובר על רכב שלא רשום על גביו עיקול, שיעבוד או כל מגבלה אחרת אשר מונעת את ביטולו, אם הרכב נוסע שכן על הרכב להגיע בנסיעה לאחר הגריטה וכן, אם מדובר על רכב שלגביו יש רצף בין שני מבחני הכשירות האחרונים שקדמו לגריטה, כלומר: מדובר על רכב שהיה תקף לאורך כל התקופה שבין הטסט האחרון לבין הטסט שקדם לו.

ומה אם הרכב איננו עומד בקריטריונים?

אם הרכב שלכם איננו עומד בקריטריונים של רכב הרלוונטי לגריטה על ידי משרד התחבורה, תמיד תוכלו לפנות לחברות פרטיות שגם להן יש רישיון ממשרד התחבורה לבצע פירוק רכב. תהליך פירוק רכב יכלול כמה פעולות: ראשית כל, החברה הנבחרת תגרור את הרכב למגרש גרוטאות, שנית, אנשי המקצוע יפרקו את הרכב, כשאת החלקים התקינים שבהם ניתן לבצע שימוש חוזר הם ימכרו לחלקי חילוף למוסכים ואת יתר החלקים הם יעבירו למחזור חוזר כגון: את הברזל למחזור ברזל, את הפלסטיק למחזור פלסטיק ועוד.

חברות פרטיות העוסקות בתחום גריטת רכבים, יעבירו את הרכב על השם שלהם וישלמו תמורתו סכום כספי כלשהו המוגדר במחירון הנקוב של משרד התחבורה. באופציה המדוברת כולם יצרו נשכרים שכן, גם בעל הרכב יקבל על הרכב סכום כספי כלשהו, גם שומרים כך על איכות הסביבה שכן הפסולת הולכת למחזור וגם בעלי החברות הפרטיות מרוויחים בכך שהם מוכרים את החלקים התקינים של הרכב לחלקי חילוף ומקבלים תשלום תמורת המכירה.

כמובן שחשוב מאוד לדעת כי חברות העוסקות בכל מה שקשור לגריטת רכבים חייבות לעמוד בתקנים מסוימים ולקבל אישורים ורישיונות מתאימים ממשרד התחבורה וזאת בכדי לעסוק בתחום זה. מסיבה זאת, חשוב לוודא טרם מוכרים את הרכב לגריטה שהחברה שמוכרים לה את הרכב עובדת עם הרישיונות המתאימים ושהיא תמסור את פסולת הרכב למחזור. חשוב לבקש לראות את רישיונות העסק טרם מוסרים אותו.

איך מוצאים חברה לגריטת רכבים?

אם אתם מחפשים חברה העוסקת בתחום גריטת רכבים, תמיד אפשר לחפש באמצעי פרסום שונים. לאחר שתמצאו שם חברה המפרסמת את עצמה, כדאי מאוד לבדוק באמצעות האינטרנט על איזה חברה מדובר והאם כדאי לבחור דווקא בחברה זאת לצורך מכירת הרכב שלכם ומסירתו לגריטה.